Snak i mellem alle medlemmer

—–Velkommen til Svævethy—– Fora Svævethy medlems forum Snak i mellem alle medlemmer

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #4306

    Her kan skrives det du lyster og mener vi andre kan drage nytte af

    #4351
    Anonym
    Inaktiv

    Herligt. Jeg ser frem til nogle gode diskussioner.

    #4374
    Magnus Dam
    Deltager

    Godt initiativ. Har en gang imellem savnet forum siden det blev lukket sidst

    #4451
    t w.c.
    Keymaster

    Lidt strøtanker.
    Det ville være rart hvis bestyrelsen kunne få nedfældet aftalen med Jørgen Vejle om træer, på skrift inden Generalforsamlingen.
    Det kan jo godt være at der går lidt tid med at få en tinglysning igennem på jordstykket,
    men mon ikke man kan få forlænget dato for lukning af den offentlige flyveplads,
    hvis man kan fremsende dokumentation til TBST på en aftale er i hus med lodsejer.
    Hvis ikke, så er jeg bange for at en stor del af tiden til Gen.forsamlingen vil omhandle diskussion om de forbandede træer.
    Hvor vi hellere skulle bruge tiden på at se ind i fremtiden.
    mv Thomas

    #4565
    Anonym
    Inaktiv

    Gode tanker, Thomas…
    Som historien viser var der ingen kommentarer. Overhovedet. Jeg tænker at klubben er kørt fast i al snakken og i al vores træden os selv over fødderne. Historien siden maj viser også at vi ikke har en eneste vision. Hvad blev der af snakken fra (den medlemsmæssigt meget amputerede) generalforsamling, hvor bestyrelsen blev bedt om at se fremad. Ikke meget er sket. Man havde måske forventet at høre lidt om strategien omkring flyparken? Bare lidt. Jeg har et par strøtanker til inspiration. Måske kan det flytte lidt?

    I lørdags havde vi en fantastisk flyvedag i noget vejr, som ikke indbød til noget som helst. Men pladsen var fuld af folk som havde en positiv artitude. De unævnelige sager blev ikke nævnt. Der var enighed om at hive hele flyparken ud og så måtte vi se hvad dagen bragte. Det var herligt og havde den ånd som Svævethy mangler. Der var ikke noget “sure, gamle mænd” over det. Det var “fremad folkens, i luften med det hele”. Det er den indstilling vi skal have. Ikke “Det er der ikke råd til”. “Det har aldrig virket.” “Det har vi gjort så tit uden det virkede”. Det er giftigt bare at tænke sådan. Vi skal fremad nu og vi skal samles igen. Sagerne har splittet os mere end jeg har set i de 40 år jeg har været medlem. Det er gift for klubben.

    Vi mangler aktivitet! Vi mangler gæster. Vi mangler unge og ældre, som vil lære at flyve. Så:

    Lad os få et par shelters og en bålplads på campingpladsen. Der er toilet og håndvask i forvejen. Meld os til på en shelterside.

    Meld os til “Brug min baghave”. Samme koncept.

    Lad os tale sammen med naboklubber og få faste aftaler om landing og “ostemad” meldt ud.

    Lad os finde nogle gamle cykler og så vi har samme tilbud som Endelave. Nøgler til cykellåse kan hænges i nøglebokse. Så er betænkningerne omkring cykeltyve allerede besvaret.
    Vi kan lave ruteforslag og forslag til kroer og restauranter.
    Folk mangler mål for deres flyvninger.

    Måske kan vi lave en ordning så flyvende gæster kan få lov til at tage et bad og bruge køkkenet? Vi har jo Anette og Fred. Jeg er sikker på at de gerne vil være ansvarlige for det.

    Lad os være aktive omkring air cadets projektet. Vi er usynlige. Der må være mindst fem unge mennesker i vores opland, som har en drøm om at blive jagerpiloter. Dsvu vil sikkert gerne hjælpe til, men initiativet skal komme fra bestyrelsen. Let’s go. Vi er snart i august, så tiden er løbet fra os allerede, men vi kan være klar næste år hvis vi rykker i år.

    Kvinder! Vi bør have kvindelige medlemmer. Vi er så meget en mandeklub. Det er ikke sundt med den “sur cerut og lunken kaffe-stemning”, vi kan have.

    Sig goddag til gæster. Når der kommer gæster skal vi simpelthen være mere imødekommende. Hvis de går udenfor, så gå ud til dem og spørg om du kan hjælpe med noget.

    Det var dagens strøtanker. God flyvning.

    Mvh Peter Mortensen.

    #4568
    t w.c.
    Keymaster

    Hej Peter
    Jeg har først set dit indlæg i dag (har tilladt mig at holde lidt fri)
    Super indlæg / ja lad os få lidt forskelligt initiativer frem i lyset.
    Mvh Thomas / 441

    #4576
    Tonni Rasmussen
    Deltager

    Hej Peter
    Jeg er fuldt ud enig med dig i dine tanker og ideer
    Vi havde bestyrelses møde iaftes, og drøftede blandt andet forskellige aktiviteter vi skal have gang.
    Jeg vil gerne være initiativ tager til at vi mødes i klubben i en arbejdsgruppe henover sensommer/efterår, og får konkretiseret en lang række af de gode ideer og forslag, og får dem omsat til reelle aktiviteter og handlinger

    VH
    Tonni

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.